Zveme vás na kávu
a nezávaznou schůzku. +420 774 407 772
Spolupráce makléře a finančního poradce
Spolupráce makléře a finančního poradce
Řada lidí se ve snaze ušetřit si starosti s nákupem nemovitosti obrací na realitního makléře. Vlastní bydlení je pro ně zcela zásadní investicí vzhledem k finanční náročnosti. Proč se vyplatí obrátit se na realitního makléře a jakou roli hraje ve scénáři finanční poradce?
Jak pracuje realitní makléř?
Realitní makléř dokáže vytipovat nejvhodnější nemovitost a zajistit praktickou realizaci převodu vlastnických práv. Pro kupujícího se stává jakýmsi průvodcem. Současně funguje jako prostředník mezi nakupujícím a prodávajícím, jejichž zájmy jsou většinou ryze opačné. Jeden touží draze prodat, druhý levně koupit. Realitní makléř se pokouší najít v této situaci oboustranně přijatelný kompromis. K úspěšnému uzavření obchodu, které je makléřovým cílem, reálně dojde pouze v menším procentu případů. Tomu však předchází obhlídka několika nemovitostí a jednání s řadou lidí na obou stranách. S myšlenkou obchodu a prodeje přitom na počátku vstoupili do jednání všichni zúčastnění. A dříve či později se vhodná nabídka objeví s vysokou pravděpodobností i pro ně.
Co může přinést finanční poradce?
Vzhledem k tomu, že při koupi vlastního bydlení je dnes řada lidí postavena před nutnost řešit jeho financování hypotékou z důvodu absence vlastních finančních zdrojů, má v této fázi smysl využít finanční poradenství. Jen asi 40 % Čechů má v okamžiku, kdy kupuje nemovitost, možnost se spoléhat výlučně na své vlastní úspory. Dá se tak říci, že mezi finančními poradci a realitními makléři začíná docházet k obousměrně výhodné symbióze. Makléř dokáže oslovit řadu potenciálních kupců. A nemálo z nich může využít služby finančního poradenství. Ať již při sjednávání hypotéky, při vhodnějším nastavování hypotéky stávající anebo v okamžiku, kdy je potřeba s hypotékou začít kalkulovat v rodinném rozpočtu, který jí bývá významným způsobem zatížen. Zároveň se tak prostřednictvím hypotečních úvěrů finanční poradce dostává i ke klientele, která uvažuje v rámci vyšších částek.