Zveme vás na kávu
a nezávaznou schůzku.
+420 774 407 772

Brokerpool či MLM. To je oč tu běží?

MLM-BROKERPOOL-FITBROKERS

Brokerpool či MLM. To je oč tu běží?

Nebo chcete-li servisní společnost či strukturální firma. Je prakticky jedno jak budeme oba modely, které na českém finančněporadenském trhu fungují, nazývat. Je to ale to hlavní, oč tu běží?
Právě na toto téma jsme sepsali článek pro srpnové číslo časopisu PROFI Poradenství & Finance. Nyní Vám ho přinášíme i zde.


Je to tedy to hlavní, oč tu běží? Brokerpool či MLM? Na tuto otázku není jednoznačná odpověď a můžeme se na ni dívat z více úhlů pohledu. Dnes se na ni ale podíváme z pohledu poradce a jeho potřeb. Snad asi každý se někdy setkal s poradcem, který tvrdě kopal za myšlenku, že model MLM je ten nejlepší. A stejně tak s poradcem, který toto odsuzoval a jasně deklaroval, proč jít do brokerpoolu. V minulosti byla tato „válka“ cítit o mnoho více, než je tomu dnes. Přispěl k tomu samozřejmě boom brokerpoolů, ke kterým začaly hromadně přecházet desítky až stovky poradců najednou. To je vidět i na číslech. Poradců (primárně PPZ, nyní VZ) v MLM bylo v roce 2014 skoro čtyřikrát více než v brokerpoolech a nyní už to není ani více než polovina. Je nutno ale započítat odchod poradců z oboru a smazání „mrtvých duší“ v registru ČNB. Čili není to úplně přímá úměra. Jenže rétorika byla v té době opravdu jednoduchá a samozřejmě lákavá. Budeš mít svou firmu, kompletní portfolio a ještě k tomu vyšší provize.


V dnešní době je nabídka servisu obou modelů v mnoha směrech prakticky stejná. Oba mají široká portfolia produktů, nástroje, které pomohou poradci ulehčit práci, vzdělávání a třeba další benefity jen díky tomu, že je vázaný právě u dané společnosti. Hodně velkou roli mají samozřejmě mezilidské vztahy. Člověk skoro vždy bude následovat někoho, komu věří, u koho vidí, že svou práci dělá dobře, dlouhodobě a hlavně s jasnou vizí. Jenže to v konečném důsledku nemusí být také to, co zaručí poradci úspěch a dlouhodobou spokojenost. Takže od okolních věcí, které ovlivňují toto rozhodnutí, je potřeba se vrátit k poradci samému. Odpovědět si na otázku, co dnes vůbec potřebuje proto, aby mohl tuto činnost vykonávat spokojeně a hlavně dlouhodobě. A tady se dostáváme k základnímu nastavení člověka, jeho potřebám a motivům.


Ať už člověk do našeho oboru přichází nově, nebo v něm už nějakou dobu funguje, je nejdůležitější, aby věděl, proč dělá to, co dělá. Ve chvíli, kdy to neví, je jedno, jestli působí v MLM nebo v brokerpoolu. Je pravda, že MLM díky systému vedení nadřízeným manažerem a zavedeným pravidelnostem, může poradci hlavně v začátcích hodně pomoci. Vybudovat u něj pracovní návyk. Ale na druhou stranu, i pod brokerpooly dnes působí velké společnosti, které toto mají také podchyceno. V minulosti, kdy se do brokerpoolů náborovalo na svobodu a vyšší provize, bylo běžnou situací, že poradce přešel z MLM do brokerpoolu, ale ve výsledku si vydělal ještě méně a nakonec tito poradci z oboru úplně odešli. Čím to? Tento typ poradců neměl vybudovaný návyk a hlavně důvod, proč ráno vstát z postele. Tudíž i přes vyšší provizi měl najednou méně klientů a tím i méně peněz nebo doporučení. Proto poradce, který potřebuje „vedení“, je rád součástí nějaké značky a chce se realizovat „kariérně“, tak by měl raději zůstat v MLM, nebo být ve společnosti, která působí pod brokerpoolem, ale určitě nejít někam na vlastní triko.


Pak je tu ale samozřejmě druhá skupina poradců. Jsou to ti, kteří již ve financích působí delší dobu, mají klientské kmeny, dostávají doporučení a hlavně vědí, proč vykonávají svou činnost. Tento typ poradce už nepotřebuje využívat kompletní servis své MLM společnosti (čili dělit se o provizi s x pozicemi nad sebou a centrálou) a pokud navíc je člověkem, který nepotřebuje pravidelná setkání, necítí sounáležitost se značkou, tak právě pro něj se může jevit brokerpool jako vhodná volba. Protože, jak zmiňujeme výše, v základních parametrech se servis MLM a brokerpoolu liší minimálně.


Když to sečteme, podtrhneme, tak každý model má svá pro a proti. Proto je důležité se vždy dívat na poradce jako na člověka, pochopit, co vlastně hledá, potřebuje a podle toho mu nabídnout spolupráci. MLM i brokerpooly si toto ale začaly uvědomovat, a proto je vidět, že například v rámci společností, které působí pod brokerpooly, může poradce získat kariéru, sounáležitost apod. Takže brokerpool či MLM? To opravdu není to, oč tu běží.


Zvažujete, který model společnosti je pro Vás ten pravý?
Neváhejte nás kontaktovat, rádi Vám zodpovíme veškeré dotazy.



© 2017 FITBROKERS - Servis, který si zamilujete
Designed by webiz